Google Çocuklara Oyuncak ile Kodlama Öğretecek

Google Çocuklara Oyuncak ile Kodlama Öğretecek

Google’ın çocukları genç yaşta kodlama ile tanıştırmayı ve onlara öğretmeyi hedefleyen projesi “Project Bloks” isimli oyuncağı tanıtıldı. Bu oyuncak ile çocuklar eğlenerek kodlama öğrenebilecek.

Günümüz teknolojisinde yazılım hayatımızda çok önemli bir yer tutmaya başardı. Gelecekte neredeyse yazılım dili bilmeyen insanların okur-yazar sayılmayacağı bile düşünülürken özellikle çocukken kodlama öğrenimi almak büyük bir avantaj olarak görülüyor. Gelişen dünyanın önde gelen şirketleri ise çocuklara kodlamayı aşılamak ve temel seviyede bilgi sahibi yapmak için çalışmalarını sürdürmekte.

Bu konu ile ilgili en büyük adımlardan birisi de Amerika merkezli teknoloji devi olan Google’dan geldi. Google’ın Project Bloks adını verdiği bu oyuncağı sayesinde çocuklar nesneler yardımıyla eğlenerek kodlama öğrenebiliyor. Alternatiflerinin dışında bu oyuncak sayesinde nesneler yardımıyla yazılım öğrenebileceği için çocuklar vaktini sürekli akıllı bir cihaz kullanarak geçirmeyecek.

Bu oyuncak sayesinde kodlama yapabilecek seviyede yazılım bilgisine sahip olamayacak ki ortalama seviyede küçük yaşta bir çocuk için küçük yaşlarda böyle bir şey neredeyse mümkün değil. Oyuncak genel olarak küçük çocukların yazılım mantığını kavramasına ve ileride kod yazacağı zaman zihninde doğru kodu bulmasına yardımcı oluyor. Bu sayede çocuklar kodları kullanarak yazılım geliştirmeye başladığında daha hızlı şekilde kodlama yapabilecek.

Responsive Tasarımın Faydaları

İngilizce’de “Responsive” kavramı “Sorumlu” anlamına geldiğinden ötürü bu isim kullanılıyor.
Responsive Tasarımının Yararları;
Kullanım Kolaylığı ve Mobil Ziyaretçi Kontrolü

Örneğin firmanız için bir web siteniz var ve varsayalım ki müşteri adaylarınızdan birisi sizin cep telefon numaranızı bulmak istedi ve telefondan anında sizin web sitenizdeki iletişim sayfasını rahat rahat görüntüledi. Bu sizin için bir faydadır. Ne kadar “ne farkeder” desenizde sadece cep telefon numaranızı bulmak için girmeyeceklerdir malzemlerinizi görmek için, sizin hakkınızda bilgilere ulaşabilmek için girecekler ve siz potansiyel müşteri adayınıza ne kadar kolaylık sağlarsanız o kadar iyi geri bildirim almış olursunuz.

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

Yenilik, iyi olur da Google bunu değerlendirmez mi? Tabii ki değerlendirir. Responsive tasarım kullanılan web sitelerinde kullanıcı geri bildirimi daha fazla olduğu için ve kullanıcı dostu olduğu için Google botları artı hanenize bir artı daha ekliyor.

Sosyal Medya Kampanyası Hakkında Bilinmesi Gereken 5 Önemli Madde

Sosyal medya kampanyanızı yayına alacağınız zaman çok heyecanlı oluyorsunuz değil mi? Bir sosyal medya kampanyasının ne kadar harika dönüşler getirebileceğini bildiğiniz için bu normal fakat bu harika dönüşler için çok düşünmek önemli bir çok kişi çok fazla düşünmeden, hızlıca projeyi çıkarmak için çabalıyor ve tabi sonuç beklenen gibi olmuyor.

Tam da bu nedenle bir sosyal medya projesi başlatmadan veya basit bir içerik paylaşmadan aşağıdaki 5 konuya mümkün olduğunca dikkat edin. Sorgulayın.

1- Hedef ve amacınızı bilin

Her kampanyanın olduğu gibi sosyal medya kampanyanızın ana amacı da “başarı” olarak belirlenmiş ama bu “başarı” dediğiniz şey tam olarak neyi ifade ediyor? Sitenize trafik çekmek mi? Daha fazla beğeni almak mı? Yeni takipçiler mi? Yani “başarı” kelimesinin karşılığını projeyi başlatmadan önce mutlaka tanımlayın.

Ayrıca sadece başarınızın ne olduğu değil bunu nasıl yapacağınızı da tanımayın. Hedef kitleniz kimler? Hangi demografik özellikteler ve sizin kampanyanız sonucunda hangi duygularla amacınıza hizmet edecekler? Bunları belirlemeden yola çıkarsanız sadece bir yola girersiniz ve nereye ulaşacağınız konusunda hiç bir fikriniz olmaz.

2- Sorumlular ve belirli aralıklarla yapılması gereken kontroller

Projenizi yöneten kişi veya kişiler kim? Bu kişinin sorumlulukları nelerden ibaret? Bir içerik yayınlanacağı zaman kim hazırlıyor, kim onaylıyor, gelen yorumları kim veya kimler cevaplıyor bunların hepsinin sorumluları doğru bir şekilde belirlenmeli ve bilgilendirilmiş olmalılar. Böylece hangi konuda kimden bilgi alınacağı ve nasıl hareket edileceği bilinir.

Projeyi yayınladıktan sonra bir sona eriş dönemi olacağı malum. Yayına aldıktan sonra proje sonlanana kadar bir şey yapmamak büyük bir hata olur. Belirli zamanlarda kontrol edilmesi gereken şeyler belirlenmeli ve proje süresince bunlar takip edilmeli ve elde edilen veriler doğrultusunda yapılacak hamleler belirlenmelidir.

Belki de ;
– Projenize harcadığınız para boşa gidiyor ve siz bunu proje sonlanana kadar göremeyeceksiniz.
– Farklı bir yola sapmak zorundasınız ama bunu kaçırıyorsunuz.
– Krizin ortasındasınız fakat bundan haberiniz yok.

Tam da bu sebeple olası senaryolar üzerinde düşünerek belirli zamanlarda kontroller yapmalısınız.

3- Sitenizde dönüşüm yakalayın

Kampanyanızın büyüklüğü veya hedef kitlesinin kim olduğu da belli bir noktaya kadar önemli. Gerçekten önemli olan hedefleriniz doğrultusunda elde edeceğiniz dönüşümler. Bu dönüşümler sizin için ne ifade ediyorsa ona odaklanmalısınız. E-Posta listesine kayıt, ürün ve hizmet satışı gibi şeyler için de web sitenizi iyi optimize etmelisiniz. Kampanyadan gelen kişiler için kampanyaya özel açılış sayfaları düzenleyebilir onları daha çok etkileyebilir ve dönüşüm oranlarınızı artırabilirsiniz.

4- Güncel bir blogunuz olsun

Sadece kampanyanız için değil, her durumda sitenizi güncel tutacak blog sahibi olmalısınız. Kaliteli görsel ve içeriklerle güncel tutmalısınız. Böylece kampanya hakkında ara bilgilendirmeler, güncellemeler hakkında kullanıcılarınıza bilgiler verirsiniz. Sosyal medyada tartışma veya sohbet ortamı yaratacak içerikler üretebilirsiniz.

5- Sosyal medya hesaplarınızı ayrıtılı olarak hazır hale getirdiğinizden emin olun

Kampanyaya başlamadan önce tüm sosyal medya hesaplarınızı profesyonel şekilde doldurulduğundan ve şirketiniz ile ilgili ihtiyaç duyulabilecek tüm bilgileri içerdiğinden emin olun. Kaliteli ve anlamlı görselleri yükleyin ve hatta aktif olarak kullanmadığınız sosyal medya kanallarını bile hazır hale getirin.

Merhaba Dünya!

Merhaba dünya! 🙂

Klasikleşmek istedik ve her wordpress’in ilk yazısı olan ” Merhaba dünya! ” ile deli blog hayatımıza gözümüzü açtık. Burası nedir, ne değildir ? Burada ne olacak ki ? Tarzında düşünceleri olanlar olabilir aramızda bu yazımızda kısaca bilgi vermek gerekirse. Biz delifabrika olarak Eskişehir’de web tasarım ajansıyız ve teknolojiyi seviyoruz. İşimiz gereği de teknolojiyi takip etmek ve geri kalmamak zorundayız. Bu sebeple hem takip etmek, hemde sizlere bir nebze yardımcı olabilmek adına burada teknoloji, web tasarım, web yazılım v.b. konularda paylaşımlar yapmak istiyoruz.